Lightspeed Restaurant Software

Het succes van een restaurant staat of valt bij een feilloos management en een soepele workflow. Naast het organiseren van reserveringen, bestellingen en betalingen heb je ook te maken met personeelsmanagement, boekhouding en rapportages. Lightspeed Restaurant POS software is een managementsysteem waarmee je alle zaken centraal regelt voor elk type horecagelegenheid.

Wie is Lightspeed?

Lightspeed werd in 2005 opgericht door Dax Dasilva. Lightspeed verkoopt wereldwijd point-of-sale oplossingen aan zowel retailers als restaurateurs en biedt e-commerce software aan kleine en middelgrote ondernemingen. Met meer dan 10 jaar marktervaring geniet Lightspeed van een sterke marktpositie. Momenteel wordt Lightspeed gebruikt door 50.000 bedrijven in meer dan 100 landen en jaarlijks wordt $15 miljard aan transacties doorgevoerd. Het ging Lightspeed niet alleen om transacties, maar ook om manieren te vinden om bedrijven intelligenter te laten werken en de best mogelijke ervaring voor hun klanten te creëren. De tools helpen SMEs bij het automatiseren, begeleiden en vereenvoudigen van hun onderneming, zodat zij zich kunnen focussen op wat écht telt: inkomsten genereren, de klant dienen en een positief imago creëren.

Is Lightspeed Resto POS iets voor jou?

Lightspeed Restaurant levert POS-systemen voor alle typen horecagelegenheden: van sterrenrestaurants tot koffietenten, pubs, fastfoodrestaurants, etc. Op zoek naar een POS systeem voor jouw horecazaak? Lightspeed biedt je het volgende:

  • Alle data wordt veilig opgeslagen in de Cloud.
  • Real-time statistieken en rapportages raadplegen om inzicht te krijgen in de bedrijfsresultaten van je restaurant.
  • Makkelijk uitbreidbaar met boekhoudpakketten, reservatieplanners, voorraadmanagement, personeelsplanning, etc.
  • Vlotte communicatie tussen zaal, bar en keuken.
  • Offline functionaliteit als de internetverbinding uitvalt.
  • Meerdere locaties beheren via één account.
  • Gepersonaliseerde eenvoudige menukaarten en vloerplannen maken die op elk moment gewijzigd kunnen worden.
  • Customer Relationship Management door middel van klantprofielen met lijntabs en bestellingshistorieken, aanbieden van gepersonaliseerde promo’s, kortingsbonnen en klantenkaarten.
  • Detailinformatie toevoegen aan menu’s door middel van foto’s, ingrediënten en leveranciersinformatie.
  • De Self-Order Menu biedt klanten de mogelijkheid zelf bestellingen te plaatsen via een iPad (table-mode) of via interactieve kiosks (kiosk-mode).
  • Bestellingen aanpassen door kookopties (rare – medium – well-cooked), drankopties (geen ijs) en toppings (extra kaas) toe te voegen met volledige prijsflexibiliteit.
  • Elk personeelslid kan toegang krijgen tot zijn eigen Lightspeed Restaurant POS-account. Zo kan de manager/zaakvoerder bepalen welke informatie beschikbaar is voor iedere werknemer.
  • Afhaal- en bezorg module
  • Keurmerk Betrouwbaar Afrekensysteem

Praat met een expert voor meer informatie.

Tarieven

Lightspeed biedt klanten de keuze tussen 3 verschillende prijspakketten. Zo kan jij je pakket zelf samenstellen op basis van welke functies jij belangrijk vindt.

Small: €79/maand

  • 1 kassa
  • Tot 2 printers
  • 24/7 support
  • Trainingssessies (vanaf jaarlijkse betaling)
  • Gratis updates
  • Veilige cloud data backup
  • Basis rapportage

Medium: €109/maand

  • Tot 3 kassa’s
  • Tot 4 printers
  • 24/7 support
  • Trainingssessies (vanaf jaarlijkse betaling)
  • Gratis updates
  • Veilige cloud data backup
  • Basis rapportage (€29/maand voor geavanceerde rapportage)

Large: €169/maand

  • Tot 5 kassa’s
  • Ongelimiteerd aantal printers
  • 24/7 support
  • Trainingssessies (vanaf jaarlijkse betaling)
  • Gratis updates
  • Veilige cloud data backup
  • Basis rapportage (€29/maand voor geavanceerde rapportage)
  • €29/maand per extra kassa

Service

De 24/7 support die Lightspeed aanbiedt, wordt door veel gebruikers enorm gewaardeerd. Uit reviews kan afgeleid worden dat Lightspeed hoog scoort op vlak van dienstverlening door het aanbieden van een online help site, trainingssessies, white papers, webinars, blogs en een telefonische klantendienst.

Klanten van Lightspeed aan het woord …

Positieve punten

  • Overzichtelijke en gebruiksvriendelijke software
  • Makkelijk om aanpassingen door te voeren
  • Uitstekende begeleiding
  • Eenvoud van het systeem: makkelijk om aan te leren aan het personeel
  • Aantrekkelijk loyaliteitsprogramma
  • Duidelijke statistieken en rapportages over bedrijfsactiviteiten

Negatieve punten

  • Hogere prijsklasse
  • Werkt niet optimaal op alle internetbrowsers
  • Focus op SMEs, niet optimaal voor ketens

9.8

Beste keuze

Klik hier voor een overzichtelijke vergelijkingstabel